Н.Г.Чернышевскай аатынан профессиональнай-педагогическай  колледжка  дэгиттэр талааннаах учуутал, уһуйааччы, республика, Аан дойду таһымнардаах сонун, сэргэх бырайыактар ааптардара, Россия суруналыыстарын, худуоһунньуктарын сойуустарын чилиэннэрэ, суруналыыс  Светлана Григорьевна Мытник үйэ аҥарын устатыгар оҕону, ыччаты иитиигэ-үөрэтиигэ  билиитин-көрүүтүн, сатабылын аныыр. Ол тухары  мунньубут баай уопутун тарҕатар сыаллаах-соруктаах Бүтүн Россия хабааннаах  «Педагог–личность многогранная”  диэн ааттаах педагогическай ааҕыылар бу күннэргэ буолан аастылар.  

Ааҕыыларга Калмыкия, Бурятия, Тыва, Чувашия, Марий Эли өрөспүүбүлүкэлэртэн наука доктордара, кандидаттара, Санкт-Петербург, Москва, Дьокуускай  университеттарыттан, колледж учууталлара, устудьуоннара уонна өрөспүүбүлүкэбит  18 улуустарыттан олус көхтөөхтүк кытыннылар.  Ааҕыыларга куйаар ситимигэр баар араас платформа барыта туһанылынна уонна сирэй кэлэн үлэлэрин көмүскээһин тэрилиннэ. Дакылааттары 5 секциянан тарҕаһан иһиттилэр-сыаналаатылар. Маны таһынан Ааҕыыларга А.А. Алексеев искусственнай интеллект, М.Н. Прокопьева доруобуйаларынан хааччахтаах оҕолору кытары үлэ көрүҥнэрин туһунан  ыыппыт семинардарыгар  үгүс киһи сырытта Үөһээ Бүлүүттэн А.А. Семенова, А.И.Андреева маастар-кылаастара элбэх истээччини интэриэһиргэттэ.  Ааҕыылар түмүктэринэн Россия регионнарыттан, улуустартан  элбэх киһи санааларын бу курдук  үллэһиннилэр.

На фото Г.Н.Волков, А.Б.Панькин на международном конгрессе, Элиста

…С.Г.Мытник, педагог с большой буквы, в начале нашего века, во главе с большой группой студентов  Вилюйского педагогического колледжа приезжала в г.Элиста. Этот приезд привел к тому, что в Калмыцкий университет  поступили и закончили бакалавриат, магистратуру и аспирантуру более 200 человек из Республики Саха (Якутия). И сегодня она инициириует все  новые и новые пути решения проблемы качественной подготовки, повышения профессионального уровня и престижа учительских кадров, которая  становится особенно актуальным направлением современной образовательной политики, определенным Стратегией научно-технологического развития, национальной доктриной образования, Указом Президента Российской Федерации. Я с удовольствем участвовал в Чтениях на базе многолетнего педагогического опыта, наработок С.Г.Мытник с темой “Формирование учителя-исследователя в процессе проектной деятельности” и готов дальше сотрудничать.

А.Б.Панькин, доктор педагогических наук, профессор кафедры педагогики, директор НЦ РАО ФГБОУ ВО “Калмыцкий государственный университиет им. Б.Б.Городовикова, Элиста, РФ.

…В условиях существующих конфликтов межэтнического и межгосударствнного характера исключительную актуальность приобретает формирование культуры межэтнических отношений подрастающго поколения, его освобождение от излишней мероприятийности и фрагментарности в условиях образовательной организации. Одним из более эффективных педагогических условий данной педагогической деятельности выступает совершенствование кросскультурной грамотности учителя, связанного с его знанием общего и особенного в культуре народов совместного и сопредельного проживания, что благоприятствует к познанию и пониманию культуры других народов России и мира.  Приглашение от С.Г.Мытник на участие в Чтениях я считаю очень грамотным решением и участвовала с докладом “Кросскультурная грамотность учителя как актуальная проблема современности в условиях культурного многообразия”

Г.Д.Сундуй, к.п.н., Тыва, РФ

…На педчтениях я выступила со статьей “Этнокультурное содержание дополнительных образовательных программ в общем образовании Республики Тыва”, поделилась с  якутскими коллегами с опытом  разработки этнокультурного компонента содержания дополнительных образовательных программ внеурочной деятельности республики Тыва. Раскрыла содержание воспитания личности гражданина России путем последовательного погружения обучающихся 1-9 классов в традиционные духовно-нравственные ценности тувинского народа с учетом половозрастной дифференциации содержания воспитания. Я помню, в свое время в якутских школах были прекрасные уроки Кыыс Куо,  Үрүҥ Уолан. Актуальность обращения к данной проблеме продиктована тем, что реализация вариативной части содержания воспитания обучающихся предполагает включение традиционных духовно-нравственных ценностей многонациональной культуры народов России. В качестве методологических основ выбраны этнопедагогический постулаты академика Г.Н.Волкова, ставшим золотым правилом этнопедагогики: без памяти (исторической)–нет традиций, без традиций–нет культуры, без культуры– нет воспитания, без воспитания–нет духовности, без духовности–нет личности (исторической личности), без личности–нет исторической личности; воспитание и обучение на родном языке К.Д.Ушинского.  На эту тему мы много говорили со Светланой Григорьевной, когда она приезжала к нам в Кызыл на 15-ые педагогические Волковские чтения со своими студентами по программе педэкспедиции “Педагог будущего”.

А.С.Шаалы, к.п.н., доцент кафедры педагогики Кызылского педагогческого института им. Народного писателя Республики Тыва А.А.Даржая Тувинского государственного университета, г.Кызыл РФ.

… Многие справедливо отметили тщательно  продуманное содержание большого творческого события–педагогических чтений  в рамках Года семьи в РФ, где участвовали педагогические династии и семейные команды. Педагог Е.А.Прокопьева защитила доклад “Развивающие образовательные технологии в профессиональном становлении личности”, ее дочь студентка 4-го курса ФГБОУ ВО РГПУ им. А.И.Герцена Ольга Егорова также успешно выступила в секции “Инновационные подходы в образовании: теория и практика”. Из Партизанской СОШ Намского улуса участвовали В.И.Старкова, Л.П.Кривошапкина и Л.В.Ксенофонтова, работы которых были поощрены  экпертной комиссией

Т.Д. Саввинова, методист.

…Учуутал, уһуйааччы С.Г.Мытник бастыҥ үлэтин уопутугар олоҕурбут  “Уһуйааччы–дэгиттэр дьоҕурдаах”диэн Россия таһымнаах  педагогическай ааҕыыларга  биһиги, Эбээн–Бытантай улууһуттан үөрэҕирии эйгэтин үлэһиттэрэ, уопсайа 9 буолан, этнокультурнай бырайыактарбытын сырдаттыбыт.

«Современная школа: мастерство педагога–успех ученика» секцияҕа  эбии үөрэхтээһин уһуйааччыта И.Г.Колесова,  «Самореализация обучающихся на примере кружка журналистики»,  «Инновационные подходы в образовании: теория и практика» секцияҕа 6 иитээччи  кытыннылар. Саккырыырдааҕы «Хаарчаана» оҕо уһуйаанын иитээччилэрэ Е.В.Тоскина уонна А.Я.Бочкарева, «Арктическай улууска оскуола иннинээҕи саастаах оҕолорго тыл сайдыытыгар туттуллар авторскай пособиелар», М.А. Корнилова “Применение суставных ног оленя в современной дошкольной педагогике», Ф.И. Колесова «Нечел бини – цветы жизни» (проект пренатальной педагогики), М.В. Верховская, Е.С.Винокурова «Инэнгидэ тер кунал» этнокультурнай проектарынан, улуустааҕы үөрэҕирии салалтатыттан М.А.Чупрова «Экологическое воспитание детей старшего дошкольного возраста посредством флористического атласа», Н.Б. Корнилова,  эбии үөрэхтээһин педагога,  «Реализация программа дополнительного образования «Мастерская Атакигакча» как системообразующая среда в сохранение и развитие традиционных, стилистических особенностей изготовления ударно-шумовых инструментов» үлэлэрин ситиһиилээхтик көмүскээтилэр, маны таһынан М.А.Корнилова «Национальнай колорит» анал номинация кыайыылааҕынан ааттанна.  «С.Г. Мытник–многогранная личность (учитель, автор творческих идей и проектов, журналист)»  диэн секцияҕа  Светлана Григорьевна Бүлүүтээҕи педагогическай колледж 100-с сылын көрсө “БПК-100” педчеллендж, Учуутал аллеята курдук киэҥ ис хоһоонноох, суолталаах бырайыактарыгар биһиги, ыраах, уһук хоту сытар Эбээн–Бытантай национальнай улууһа туора туран хаалбакка, Бүлүүтээҕи педагогическай коллеһы, училищены бүтэрбит 30–тан тахса учуутал кыттыыны ылбыппытын сырдаттым уонна  ол үлэбинэн 3-с үрдэл дипломҥа  тигистим.

А.Н.Мохчогорова Эбээн–Бытантайдааҕы үөрэҕирии салалтатын исписэлииһэ.

…Бүлүүгэ «Педагог–личность многогранная»  диэн Ааҕыылартан  элбэҕи билэн, эбиитин ситиһиилээхтик сылдьан, үөрэн кэллибит. Тиийээт да бастаан Ааҕыылары арыйыыны, Светлана Григорьевна иис-уус оҥоһуктарын  сэргээтибит, ол кэнниттэн  искусственнай интеллеги туһаныыга, доруобуйаларынан хааччахтаах оҕолору кытары  дьарыктаныы араас ньымаларыгар олус наадалаах маастар кылаастары көрдүбүт. Күн иккис аҥарыгар дакылааттары иһиттибит, бэйэбит кытынныбыт. «Инновационные подходы в образовании: теория и практика»- диэн бөлөххө оскуолабыт научнай салайааччыта Аммосова Т.К. 2022 сыллаахха СӨ Ил Дарханын гранын ылбыт «Школьный бизнес-инкубатор»  диэн үлэбитинэн  1-кы миэстэни ылла. К.Е.Новикова  «Путь к профессиональному росту: молодой педагог и наставник»  секцияҕа «Наш старший коллега, наставник и друг» дакылаата  «История в лицах»  диэн анал номинацияҕа тигистэ. Үлэлии сылдьар ветеран-учууталларга анаммыт  ааҕыылары сэргээтибит уонна бэйэбит оскуолаларбытыгар ыытардыы тыл көтөҕүөхпүт диэн бүччүм санааны иитиннибит Кэбээйибит оҕолоро-үөрэнээччилэрбит Мария Лепчикова–педколледж бастыҥ стипендиат студентката, Аялита Каримова, Айтал Андреев туйгун үөрэнээччи аатын сүгэн  Бочуот дуоскатыгар баар хаартыскаларын астына көрдүбүт.

Татьяна Аммосова, Ксения Новикова, Мукучу.

…Алын сүһүөх оскуола учууталларын бэлэмниир салаа устудьуоннара, уһуйааччылара, үгэс курдук, өрүү инники күөҥҥэ сылдьаллар. Бу Ааҕыыларга 212 группаттан Оленова Юлиана и Дьячковская Леля «Роль деятельности П. Х. Староватова-создателя музея, учителя, краеведа, общественного деятеля, Героя Социалистического труда в воспитании подрастающего поколения», салайааччы М.А.Софронеева,  Лыткина Алина,  Иванова Алина  «Роль первого учителя в формировании личности обучающихся», салайааччы  В.М.Назарова, Иванова Юлиана,  Яковлева Сайаана «Патриотическое воспитание современных школьников», салайааччы  Церенова Н.Абу үлэлэри экспертэр үрдүктүк сыаналаатылар.

Т.С.Калачикова , группа куратора.

Бу Ааҕыы-тэрээһин үгэс быһыытынан олоҕуруоҕа диэн баҕа санаа этилиннэ уонна Ааҕыылар наадалаахтарын туоһутунан күн бүгүҥҥэ диэри үлэ килбэйэр киинигэр  таһаарыылаахтык, айымньылаахтык айа-тута сылдьар Россия үтүөлээх учууталлара Е.Р.Алексеев, З.Н. Борисова, өрөспүүбүлүкэ үөрэҕириитин үтүөлээх үлэһиттэрэ А.В.Шамаева, Т.Т.Волчок,  В.М.Назарова, орто анал үөрэхтээһин бочуоттаах үлэһитэ В.К.Кириллина,  бэтэрээн учууталлар, уһуйааччылар колледжка  өссө биир сонун, саҥа бырайыакка бастакынан кыттыһарга былааннаспыттара буолла.   Кыайыылаахтары бэлиэтээһин пуондатыгар  колледж араас сыллааҕы выпускниктара  үп-харчы өттүнэн өйөөтүлэр. Өрүү буоларын курдук, үөрэхтэрин кыһатын кэскиллээх көҕүлээһиннэригэр  бастакынан кыттыһааччылар: С.С.Григорьев, С.О.Борбуев, А.И.Михайлов, А.Н.Мохчогорова, С.Н.Павлова-Синильга, Ж.В.Алексеева, Н.Н.Каратаев аатынан Тааһаҕар орто оскуолатытыттан уонна 2010–Учуутал сылыгар  информатика,  математика салаатын бүтэрбиттэр  махталынан ааттаннылар.  Ыытыллыбыт Ааҕыылары  кыттааччы да, кэтээччи да ис хоһооно, программата, тэриллибит технологията, Россия таһымыгар тиийэ киэҥ хабааннаахтык  табыллыбытын бэлиэтээтилэр.

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× Центр социально-психологической поддержки.